Meral Akşener gerçeği

Yüksel Ercan
27 Nisan 2016 Çarşamba 23:36

Şu ara 15 Mayıs tarihinde Çağrı Heyetinin talebi üzerine Olağanüstü Tüzük Kurultayına hazırlanan MHP’ye Genel başkan adayı olmak isteyen partililer Türkiye’yi bir baştan diğer başa dolaşarak önce Kurultay delegelerini sonra da kamuoyunu etkilemenin yollarını arıyorlar.

Her aday kendi ekibi ile MHP’nin il/İlçe ve Belde teşkilatlarını dolaşıp yazımızın başında da belirttiğimiz gibi önce Genel başkanlık yarışını kazanabilmek adına Büyük Kurultay delegelerinin kalbini kazanmak istiyor ki toplayacağı delegasyon ile aynı anda hem Tüzüğü değiştirebilsin hem de Genel başkan adayı olarak girdiği salondan MHP’nin yeni Genel başkanı olarak çıkabilsin.

15 Mayıs tarihinde MHP’de Kurultay olur yada olmaz, Mahkemeler MHP’nin tüzük kurultayını engeller yada engellemez, Kurultay gününe kadar Türkiye’de kurultayı etkileyecek başka bir süreç başlar yada başlamaz biz şu aşamada herhangi bir fikir beyan etmiyoruz ancak bu süreçte çıplak bir göz ile gördüğümüz bir Meral Akşener gerçeği var ki MHP’nin Tüzük Kurultayı kadar öne çıkan hakikatte budur.

MHP’nin Genel başkan adayları uzun sayılabilecek bir süredir memleketi dolaşırken bizde Yüksel Ercan olarak siyasetçi kimliğimizden çok bir gazeteci olarak bulduğumuz her boş zamanda kendimizi Türkiye’nin başka bir yerleşim merkezine atıyoruz ve adım attığımız her yerleşim merkezinde karşımıza çıkan her vatandaşımıza siyasi fikirlerini bilmeden “MHP’de durum ne olacak, Partinin başına kim geçerse MHP iktidar adayı olur.?” şeklindeki sorumuzu belki binlerce kez hiç bıkıp usanmadan tekrarlayıp durduk.

Çanakkale’den, Babaeski’ye, Sapanca’dan,Hendek’e, Bursa’dan, Gölyazı’ya, Yalova’dan, Gemlik’e, Gaziantep’ten, Bolu’ya kadar son 20 günde ziyaret ettiğimiz her yerleşim merkezinde “MHP’de Genel başkan olarak kimi görmek istersiniz.?” şeklindeki sorumuza yaşlı/Genç/Çoluk/Çocuk/Okumuş/okumamış kim varsa hepsinden aldığımız tek cevap “MHP’de, Türkiye’de ancak Meral Akşener sayesinde kurtulur” oldu.

Bizim MHP ile ilgili sorumuza ağız birliği etmişçesine “Meral Akşener” cevabı verdiklerinde “Peki diğer adaylar ile ilgili ne düşünüyorsunuz.?” diye sorduğumuz   75 yaşındaki Altınova’lı bir Vatandaş “Efendim MHP’deki bütün Genel başkan adaylarının tamamı son derece saygıdeğer isimler ancak bundan sonra AK Parti ile mücadele edecek tek isim Meral Akşener’dir, MHP İktidara ancak Akşener ile gelebilir” cevabını verdi.

Otobüste,Vapurda,Uçakta,Trende yada bulabildiğiniz her türlü Ulaşım aracında, MHP ile ilgili kime ne sorarsanız sorun akla gelen ilk isim Meral Akşener oluyor, diğer adaylar ile ilgili herhangi bir olumsuz ifade kullanmayan vatandaşlarımız “Meral Akşener’i kendimize daha yakın buluyoruz” diyorlar.

MHP Genel Merkezinin özellikle Meral Akşener ile ilgili olumuz beyanlarının da şu günlerde bırakın Akşener’e zarar vermesini bu olumsuz ifadeler bir noktadan sonra Akşener’in faydasına bile oluyor, olmadık ithamlar ile karşı karşıya kalan Akşener yelkenlerini doldurmuş gidiyor.

Biz uzun yıllardır siyasetin içerisindeyiz, Adnan Menderes dönemine yetişemedik, bütün engellemeler rağmen Turgut Özal’ı milletin nasıl sahiplendiğine şahit olduk, “Muhtar bile olamaz” denilen Tayyip Erdoğan’ı Vatandaşın nasıl sahiplendiğini gördük, Son dönemlerde Turgut Özal yada Tayyip Erdoğan’a vatandaşın gösterdiği ilgi iddia ediyoruz bugünlerde yüz katı ile Meral Akşener’e gösteriliyor.

MHP’nin diğer genel başkan adaylarının yaptıkları ziyaretlere daha çok partililer katılıyor, Ancak dikkat edin Meral Akşener’in yurt gezilerinde kendisini karşılayanlar arasında MHP’nin teşkilat mensupları kadar hatta onlardan daha fazla “Sade vatandaş var, köylüler var, Aydın kesim var,kısaca her dünya görüşüne mensup vatandaşlarımız var”

Bursa ziyaretimiz dönüşünde Feribotta 4-5 kişilik bir bayan grubunu görünce gazeteci kimliğimiz ile yaklaşıp “Meral Akşener” demiştik ki Bayanlardan bir tanesi “Beyefendi biz son 3-4 seçimdir çaresiz AK Partiye oy veriyoruz, Meral Akşener’in 28 Şubat dönemindeki dik duruşunu hepimiz biliyoruz, Meral Hanım MHP’nin başına geçer geçmez oylarımız MHP’nindir” cevabını verince ikinci bir soruya gerek olmadığını da anlamış olduk.

Meral Akşener ile ilgili daha pek çok olumlu ifade kullanılabilir ancak şu aşamada bu övgülerin hiç birisine sanıyoruz ki kendisinin de ihtiyacı yoktur, Milletin sempatisini kazanmış bir Siyasetçi görüntüsünü zaten yıllardır sergileyen Meral Akşener’in yarattığı sinerji karşısında bu aşamadan sonra yapılacak iş kendisi ile birlikte “Yeniden bir Cemre gibi Toprağa düşmek” adına Anadolu’yu karış karış gezmektir.

Zira kabul edilesin yada edilmesin Türk siyaseti artık yeni Liderine kavuşmuş durumdadır, böyle bir Hareketi kabullenmemek yada Hayır demek “Tatlı bir kıskançlıktan “başka hiçbir anlam taşımayacaktır.